Skip to main content Skip to search

Dagligvare

Det man vet fra tidligere forskning er at 65-80% av kjøpsbeslutningene blir gjort i butikk. Shoppere bruker butikken som sin huskeliste når de skal gjøre innkjøpene. Handlerunden går på autopilot. "Alle" kan visualisere hvor man finner melk og brød i sin nabolag-butikk, men det er samforståelsen av den situasjonen man er i ved kjøp, kjøpsvaner og butikkens evne til å tydeliggjøre varer slik at faste script enklere følges som gir store effekter i butikk. Det betyr at utfordringen for den tradisjonelle dagligvarebutikken er å hjelpe kundene å gjennomføre planlagte kjøp før man kan friste med andre varer.

Digital Signage gir deg et fortrinn

  • Bidra til å finne frem til de riktige produktene slik at faste script følges
  • Reduserer bortkastet tid til navigering
  • Fremme salg av produkter med gode marginer
  • Skap et inspirerende shoppingmiljø, kunder ønsker fortsatt å «jakte»
  • Gjør tiden man benytter i kø til informasjon
  • Tilpass tilbudet basert på målgruppen eller tidspunkter
  • Benytt de digitale fordelene og ha korrekt pris til enhver tid.

Utfordringer

Dagligvare-kjeder har blitt utfordret av online-aktører og har dermed fått kjenne på en ny type konkurranse. I Kina har HEMA tatt steget til nye høyder i dagligvare med tanke på enkelhet og opplevelser.

Dette har ført til et ønske om tilpasse seg morgendagens-forbruker for flere av aktørene.

Krav og behov

  • Shopper marketing kunnskap
  • Erfaring med dagligvare
  • Sikre operative gevinster
  • Sikker kampanjegjennomføring
  • Korrekt installasjon

Løsning

En grundig forståelse av utfordringene for dagligvare er en av nøklene til hvordan man skal drive vekst.

ZetaDisplay (tidligere ProntoTV) har driftssikre og smarte løsninger som bidrar til at kjøpmenn kan være kjøpemenn. Det handler om hvordan man kan sikre fortsatt vekst.

Kesko

Kombiner data og innsikt med sømløse integrasjoner

Se hvordan man har løst forbruker behov med smarte digitale løsninger for den finske dagligvarekjeden Kesko.