; ; Skip to main content Skip to search

Case

Bjørklund

Bakgrunn

Bjørklund er Norges største klokke- og smykkekjede. Faghandler som Bjørklund har flere fasetter de skal tilfredstille. På den ene siden være fag-personer og på den andre skal de være retailere hvor salg er viktig. Denne balansen har Bjørklund levd godt i gjennom flere år. Bjørklund var tidlig ute å ta i bruk Digital Signage. De var faktisk en av de tidlige kundene til ZetaDisplay Norge (tidligere ProntoTV) tilbake i 2005.

Utfordringer

Bjørklund har den senere tiden sett at de måtte ta noen grep for å sikre sin posisjon i klokke- og smykke markedet. Derfor har de begynt med en massiv re-profilering av merkevaren og butikkene. Det har vært viktig for Bjørklund at butikkene er en forlengelse av merkevaren. Bjørklund har tatt syvmilssteg med sine nettløsninger, og i sine butikker trengte de en løsning for faghandel som også var selgende.

Løsning

Bjørklund har i forbindelse med oppussingen av sine butikker valgt å gå for et konsept som har monter-, inndragerer-, kasse- og soneskjermer. Løsningen som man kan se på bildene er fra Jessheim hvor man har 8x mindre Samsung-skjermer (32″) som har fått en sentral plassering i utstillingsmontrene. I tillegg har man en 55″ som er plassert bak kassen og tre stk 65″ fra Samsung som er plassert som inndragere for å fange oppmerksomheten til forbipasserende og trekke dem inn i butikken og på strategiske posisjoner inne i butikken. I bakkant vil man ofte finne noen skjermer for å trekke kunder innover i butikken. Skjermen over kassen er fra sonene som ble etablert i 2005 som fortsatt tåler tiden tann, hvor man har mulighet for å formidle mer av servicetilbudet.

Et brukervennlig CMS og stabil drift har vært en av grunnen til at Bjørklund har vært kunde siden 2005.

VIL DU VITE HVORDAN VI KAN HJELPE DEG MED DIGITAL SIGNAGE?

;