Mote og Faghandel
"New Retail" har skylt inn over retailverden og det har satt sine spor i dagens butikker. "New Retail" handler om å gjøre det enkelt for forbrukerne og det handler om å gi en opplevelse. Dette har medført at man har sett mange tekniske løsninger for å løse kundebehov, og mange flaggskip-butikker som tar den helt ut i forhold til opplevelse. Fashion handler om image og gjennom digitale flater er det mulig å skape det universet man selv ønsker. Faghandel har hatt mer fokus på å gjøre det enkelt for kundene. Noen har fokus på enkelhet og andre har fokus på opplevelse.
New retail kom med østavinden
- Fremmer, inspirerer og bygger merkevaren.
- Støtter arrangementer, kampanjer eller ny lanseringer
- Veileder kunder interaktivt eller ved digital kundeservice.
- Omnichannel løsninger
- Shop-in-shop løsninger
- Stimulerer impulskjøp på salgsstedet.
- Tiltrekker folk og driver trafikk inn i butikken.
- Bidrar til et inspirerende miljø, som forbedrer kundeopplevelsen.
- Sikrer konsistent fremstilling av merkevaren.
Utfordring
De fleste butikker merker presset og har færre besøkende. «New retail» er for mange svaret på disse utfordringene og da er det to områder som må løses: Det må gjøres enkelt for kunden og det må gjøres til en opplevelse.
Krav og behov
Kun leverandører som forstår hvordan man kan hjelpe å snu en negativ spiral er invitert.
Merkevaren må fremstå konsistent men må allikevel benytte de unike egenskapene et butikkmiljø kan tilby.
Løsning
Vi har løsninger som dekker ulike behov fra økt footfall til økt omsetning fra eksisterende kunder. Dette gjøres i samråd med kunden.
Digitale løsninger muliggjør oppleveleser og dermed en grunn for å komme tilbake til butikken. Store videovegger kan skape store inntrykk, og smarte løsninger kan bidra til å sikre planlagte kjøp.
ET LITE UTVALG AV VÅRE KUNDER
Stadium
Det uendelige varelagret
Den svenske sportsutstyr kjeden Stadium har fokusert på å gjøre hele produkt sortimentet tilgjengelig i alle butikker, uten å ha det fulle og hele varesortimentet. Dette gjøres gjennom å vise hele sortimentet på touchskjermer slik at man kan sikre planlagte kjøp og impuls kjøp hvor man heller vil ha varen sendt hjem. Vår eksterne prosjektevaluering viste også at de ansatte fikk frigjort mer tid til å gjøre det de kan best- kommunisere med kundene.