Kunst og kultur
Det er ingen ting som er så kjedelig som å se at din favoritt artist eller danser nettopp har hatt en opptreden. Dette er en av årsakene til at man bør vise frem programmet til sine eksisterende og potensielle besøkende. Selv om man ikke tenker på kunst og kultur som steder som kommersielle, er det viktig for dem å få ut tilbudet til sine kunder. Digital Signage er en fin måte å kommunisere kommende konserter eller forestillinger til kunder som man vet er interesserte i temaet. Det er også nyttig med informasjon om ulike deler av tilbudet inne på kultur steder, f.eks har man en restuarant eller bar et annet sted i lokalet også er det fint å guide kundene til dette.
Kunst og kultur trenger også salg
- Fremmer, inspirerer og bidrar til kundeopplevelsen
- Støtter arrangementer, kampanjer eller ny lanseringer
- Stimulerer impulskjøp på salgsstedet.
- Tiltrekker folk og driver trafikk inn til steder hvor det er aktuelt
- Sikrer konsistent fremstilling av merkevaren.
Utfordring
Kunst og kultursteder har et varelager i sine billetter, og det er disse som er viktig å selge. Det er kamp om oppmerksomheten og hva man skal velge å benytte tiden sin på.
Erfaringsmessig må man fortsatt vise reklame for forestilligner som er utsolgt for ikke å få en storm av telefoner som lurer på om forestillingen er avlyst.
Krav og behov
Normalt har kunst og kultur institusjoner begrenset med ansatte som jobber med kommunikasjon/marked og dermed et behov for at ting gjøres automatisk.
Løsning
Våre løsninger kan full-automatiseres ut ifra hvilke datakilder vi kan hente informasjon ifra. Dette gjøre at de ansatte ikke trenger å fokusere på hva som skal på skjermene eller bruke dyrebare tid til å henge opp plakater. Når alt går automatisk er det effektivt og en konsistent utforming.