Bakgrunn
Bjørklund er Norges største klokke- og smykkekjede. Faghandler som Bjørklund har flere fasetter de skal tilfredstille. På den ene siden være fag-personer og på den andre skal de være retailere hvor salg er viktig. Denne balansen har Bjørklund levd godt i gjennom flere år. Bjørklund var tidlig ute å ta i bruk Digital Signage. De var faktisk en av de tidlige kundene til ZetaDisplay Norge (tidligere ProntoTV) tilbake i 2005.
Utfordringer
Bjørklund har den senere tiden sett at de måtte ta noen grep for å sikre sin posisjon i klokke- og smykke markedet. Derfor har de begynt med en massiv re-profilering av merkevaren og butikkene. Det har vært viktig for Bjørklund at butikkene er en forlengelse av merkevaren. Bjørklund har tatt syvmilssteg med sine nettløsninger, og i sine butikker trengte de en løsning for faghandel som også var selgende.
Løsning
Bjørklund har i forbindelse med oppussingen av sine butikker valgt å gå for et konsept som har monter-, inndragerer-, kasse- og soneskjermer. Løsningen som man kan se på bildene er fra Jessheim hvor man har 8x mindre Samsung-skjermer (32″) som har fått en sentral plassering i utstillingsmontrene. I tillegg har man en 55″ som er plassert bak kassen og tre stk 65″ fra Samsung som er plassert som inndragere for å fange oppmerksomheten til forbipasserende og trekke dem inn i butikken og på strategiske posisjoner inne i butikken. I bakkant vil man ofte finne noen skjermer for å trekke kunder innover i butikken. Skjermen over kassen er fra sonene som ble etablert i 2005 som fortsatt tåler tiden tann, hvor man har mulighet for å formidle mer av servicetilbudet.
Et brukervennlig CMS og stabil drift har vært en av grunnen til at Bjørklund har vært kunde siden 2005.