Bakgrunn
ZetaDisplay (tidligere ProntoTV) leverte en dynamisk innholdsløsning for å sikre en effektfull ankomst til DNBs nye toppmoderne regionhovedkvarter i Nord-Amerika, lokalisert på prestisjetunge 30 Hudson Yards i New York. Dette bygget er også hjemmet til Facebook og Warner Media, slik at man måtte opp i ringene for å «konkurrere» med dem.
Digital Signage-skjermer har en fremtredende plass i lobbyen med en interaktiv, engasjerende og informativ innholdsløsning for å tilpasse gjesteopplevelsen i DNBs lobby.
DNB definerer en ny sjanger innen bankopplevelse og ser på seg selv som et «tech-selskap med banklisens». Dette gjenspeiles i utformingen og utformingen av det nye kontoret, som har utviklet seg fra den tradisjonelle bankopplevelsen til dynamiske og sluttbrukerorienterte innstillinger, som utnytter progressive teknologidrevne løsninger.
Utfordringer
Selskapet ønsket å forbedre kommunikasjonen på arbeidsplassen ved å forbedre fokus og aktualitet for meldinger, samtidig som de økte ansattes engasjement gjennom interaktive funksjoner og berøringsfølsomme skjermer.
Merket ønsket også å sikre at fokuset på bærekraftig utvikling med vekt på miljømessige, etiske og sosiale hensyn filtrert gjennom, samt dets norske røtter og kulturarv. DNB er på mange måter ansett som en ambassadør for Norge, et hensyn som påvirker den digitale kommunikasjonen.
For å holde seg bevisst den høye profilen til Hudson Yards, var visjonen å skape en minneverdig ankomstopplevelse, engasjerende og filmisk i kvalitet, men funksjonell og interaktiv, med en brukervennlig CMS-løsning for DNB-teamet for å oppdatere innhold.
ZetaDisplay (tidligere ProntoTV) overvant utfordringene med strenge datasikkerhetsprotokoller for å levere denne innholdsløsningen.
Løsning
Hva gjorde vi?
Gjester og ansatte blir møtt av et flaggskip på 3,5 x 2 meter interaktiv LED-skjerm og registrerer deres ankomst på en tilstøtende 0,75 x 1,2 meter berøringsskjerm.
De kan ta kontroll over storskjermen med alternativer for å transformere omgivelsene sine med «SlowTV»-innhold fra Norway Live, inkludert sanntidsvisninger av ikoniske nordiske severdigheter som nordlyset. Dette viser DNBs norske arv og dets Powered By Nature-merkemeldinger.
Innholdsutvalget inkluderer også live nyhetsfeeds fra 18 kilder, i tillegg til vær, lokal trafikk og børsdata. Dette vises gjennom et verdenskart med zoomfunksjonalitet som lar gjestene bla gjennom lokal og global informasjon.
Kontoret er LEED Gold og WELL-sertifisert for å fremme personalets helse og velvære, og en Wellness-feed viser luftkvalitetsdata på hele kontoret. Den oppslukende LED-skjermen passer også for arrangementer som rådhus og møter for alle hender, klient- og cocktailarrangementer.
Engasjement
En gamification-modul gir mulighet for kontroll av LED-skjermen med integrasjon av AirConsole. Løsningen gjør det mulig for brukertelefoner å fungere som kontroller, mens de spiller live på skjermen.
Berøringsskjermen integreres også med DNBs bordbestillingssystem, en mobil- og skrivebordsapplikasjon, slik at ansatte kan sjekke inn når de ankommer.
For innholdsstyring laget ZetaDisplay et skreddersydd CMS-grensesnitt ved å bruke sin proprietære Engage+-programvare spesifikt for DNBs unike løsning. Dette inkluderer integrasjonene for gamification, sanntidsnyheter, SlowTV-feeder og bordbestilling for ansatte. Innholdsdeling bedriftsnyheter kan enkelt oppdateres ved å bruke forhåndsdesignede maler.
Resultat
Gjester og besøkende til DNB på Hudson Yards hevder at dette er et av de mest teknologisk avanserte kontorene på Manhattan, noe som får stor ros i en by kjent for å være en av de mest konkurransedyktige og progressive stedene i verden.
Digital Signage blander sømløst forretningsmeldinger med merkevare og kulturelt innhold. Den presenterer en dynamisk bakgrunn som hørbart og visuelt viser DNB, dets bransje- og forretningsfokus, overordnede strategier og merkeverdier.
Den spektakulære lobbyløsningen er med på å skape en konsistent og engasjerende visuell opplevelse for DNB. Det skaper og forsterker atmosfæren og balanserer vakkert kontrasten mellom New York City og selskapets skandinaviske røtter.
Opplevelsen konverterer ventetid til verdifull tid ved å gi oppdatert informasjon gjennom en kombinasjon av redigert og automatisk generert innhold. Installasjonen skaper en langvarig og fremtidssikret kommunikasjonsløsning.