Skip to main content Skip to search

Case

Fredrik og Louisa

Bakgrunn

Steen & Strøm er en av Oslos fremste retaildestinasjoner, og skjønnhetshallen er det første gjestene møter ved ankomst. Den har status og rykte for å være en attraksjon og fabelaktig gjesteopplevelse i seg selv, samt et toppmoderne shoppingområde. ZetaDisplay (tidligere ProntoTV) fikk i oppgave å levere en digital signage-løsning som passer for de prestisjetunge merkene som ønsker å benytte instore reklame for påvirke i kjøpsøyeblikket. Man vet at 70% av alle kjøpe besluttes i butikk, så dermed ville Fredrik & Louisa tilby en ekstra påvirkning for sine leverandører.

Utfordringer

Det var viktig at skjermløsningen levert av ZetaDisplay (tidligere ProntoTV) representerte den fulle detaljhandelsopplevelsen og utstråler merkevarens lidenskap for luksus.

ZetaDisplay (tidligere ProntoTV) integrerte skjermer i møblene, i hyller og i enden av gangene, for å levere en skreddersydd finish som fanger oppmerksomhet.

Løsning

Løsningen ble 10x stretch-skjermer som har fått en sentral plassering i utstillingen til F&L. I tillegg har man 26x 49″ LG-skjermer og 6x høylysstyrke vindusskjermer for å fange oppmerksomheten til forbipasserende og trekke dem inn i miljøet.

Et brukervennlig CMS var avgjørende for å sikre at innholdet enkelt kunne administreres av Fredrik & Louisa-teamet, med muligheten til å lage nye kampanjer og legge til designelementer fra merkevarene.

ZetaDisplay (tidligere ProntoTV) laget et skreddersydd CMS-grensesnitt ved å bruke sin proprietære Engage+programvare spesifikt for Fredrik & Louisas unike krav. Dette gjør at Fredrik & Louisa umiddelbart kan oppdatere innholdet for enkelt-skjermer, i en bestemt sone eller i hele butikken samtidig. Denne fleksibiliteten er det som har dannet grunnlaget for deres fleksible annonseringsmuligheter.

Dette administreres enkelt i CMS og oppdateringer kan skje umiddelbart.

Et annet prosjekt pågår for tiden for å levere forbedret personalisering og tilpasning av handleopplevelsen, og utnytte skiltleveringen i butikken. Når kundene henter produkter fra hyllene, vil innholdet på skjermene videreformidle spesifikk informasjon om akkurat det produktet.

Denne digitale transformasjonen har gjort det mulig for Fredrik &Louisa å skape en leverandør-finansiert inntektsstrøm, samtidig som kundeopplevelsen forbedres.    

De digitale elementene bringer en ny visuell dimensjon til butikken som bidrar til å engasjere kundene på en frisk og dynamisk måte. Det skaper også et inspirerende miljø og bidrar til å markedsføre merkevarene, veilede kundene og vise frem hvor nylig lanserte produkter kan bli funnet.    

VIL DU HØRE MER OM VÅRE DIGITAL SIGNAGE-LØSNINGER?

Kontakt vår kommersielle avdeling ved å bruke skjemaet nedenfor.