ProntoTV-del av ZetaDisplay har blitt kåret til finalist i 2021 Global Digital Signage Awards i kategorien Sports- og underholdningsarenaer. ProntoTV ble shortlistet for sitt arbeid på SNØ, verdens største innendørs skihall.
Digital Signage Awards har eksistert i over 10 år og anerkjenner fremragende kampanjer, kreative utførelseer og tekniske innovasjoner innen digital signage, DOOH-annonsering og digitale visuelle opplevelser.
Prosjektet ble utført av ProntoTV som kjempet mot minusgrader, dødstrossende høyder og strenge tidsfrister for å levere en fremtidsrettet digital signageløsning.
Den visuelle skjermløsningen besto av tre store P 3,9 Expromo LED-skjermer, med en 40m2-skjerm på toppen av big-jump-området og to 35m2-skjermer som er plassert nederst i hovedbakken og snart i langrennssporet.
I tillegg til de fysiske skjermene er de tekniske løsnigene i bakkant like engasjerende som de utrolige nye bakkene, som omfatter live kamerastrømmer fra arenaen, live-TV og sanntids sosiale medier og bildeintegrasjon.
Jørn Olsen, markeds- og analysesjef i ProntoTV forklarer:
– Vi er veldig stolte over å bli anerkjent for dette utrolige prosjektet, som startet i juni 2018. Teamet jobbet i temperaturer på -16 grader og måtte overvinne utfordringer som transport av flere tonn opp bratte glatte bakker og iskald snø fra snøkanonene i anlegget. Alt ble fullført i tide for lanseringen, og det tekniske løsningen har fortsatt rom til å utviklet seg over tid, med elementer som de ikke bruker ennå, men har anledning til å ta i bruk når de ønsker.»
Vinnerne av 2021 Global Digital Signage Awards vil bli avslørt på online seremonien, som finner sted onsdag 3. Februar 2021.