Transforming Retail: Fremveksten av Retail Media
Retail media har igjen dukket opp igjen som en attraktiv kanal for annonsører, drevet av data og avansert teknologi. Selv om konseptet var et hett tema for to tiår siden, byr dagens landskap på enestående muligheter. Med nedgangen i lineær-TV og bortfallet av tredjeparts-informasjonskapsler står merkevarer overfor nye utfordringer med å nå og målrette publikum effektivt. Retail media gir en datadrevet løsning som bygger bro mellom presisjonen til nettreklame og påvirkningen av engasjement i butikk. Nå er det perfekte tidspunktet for å utnytte denne transformasjonen.

Retail Media: Mer enn utendørsreklame
Retail media handler om mer enn programmatiske annonsekjøp; det dreier seg om å skape en sømløs kundeopplevelse. Ved å integrere personlig tilpassede budskap i alle stadier av kjøpsreisen—både på nett og i butikk—leverer retail media merverdi utover tradisjonelle annonseplasseringer. Fra skreddersydde kampanjer i butikk til dynamiske digitale skjermer sikrer denne tilnærmingen at hver interaksjon treffer målgruppen. Resultatet? Sterkere bånd mellom merkevarer og publikum, som driver både inntekter og langsiktig lojalitet.

Sterk kunnskap om detaljhandelen
Med over 20 års erfaring innen detaljhandel og digital skilting er ZetaDisplay i front når det gjelder innovasjon. Vi har samarbeidet med ledende globale merkevarer og tilbyr skreddersydde løsninger som forbedrer handleopplevelsen, øker salget og styrker driftseffektiviteten. Vår ekspertise omfatter både lokale og internasjonale markeder, noe som gjør oss i stand til å levere løsninger som møter de unike behovene i ulike detaljhandelsmiljøer.

Retail media verktøy som er skreddersydd for salg av medieplass
Reklameverdenen utvikler seg raskt, og både Digital Out-of-Home (DOOH) og Retail Media står i front for denne transformasjonen. Programmatisk kjøp og salg driver tosifret vekst globalt og endrer måten merkevarer knytter seg til sitt publikum på. Ved å integrere programmatiske muligheter i Retail Media kan annonsører oppnå smartere annonseplasseringer påvirket av sanntidsfaktorer som værforhold, publikumsstørrelse, pollen og mye mer.
Denne sammensmeltingen av programmatisk innovasjon og Retail Media muliggjør mer målrettede og slagkraftige kampanjer, ved å kombinere presisjonen til digitale data med den høyeffektive atmosfæren i butikkmiljøer. Med sømløse annonsebørser får nettverkseiere og annonsører enestående fleksibilitet, noe som sikrer at hver kampanje når sitt fulle potensial.

Kraften i data
Vår plattform utnytter banebrytende, GDPR-kompatibel teknologi for å måle publikumstall som fottrafikk, dwellog flyt. Disse innsiktene gir annonsører mulighet til å ta datadrevne beslutninger og treffe riktig målgruppe med presisjon. Enten det gjelder å kjøpe 9 999 visninger eller å kjøre kampanjer som utløses av spesifikke forhold som temperatur eller pollennivåer, sikrer ZetaDisplays løsninger smartere og mer effektiv annonsering. Denne data legger også grunnlaget for å kunne slutte sirkelen og gi tilbakemeldinger om blant salgseffekt og ROI.
La deg inspirere av høydepunktene fra NRF 2025
Utforsk de nyeste trendene og innovasjonene som former fremtidens detaljhandel! På NRF 2025 kom det frem nøkkelinnsikter om hvordan KI, Retail Media Networks og banebrytende teknologi transformerer kundeopplevelser og redefinerer detaljhandelslandskapet.
Fordyp deg i våre hovedfunn fra NRF 2025 og oppdag hvordan bransjens største aktører takler utfordringer som personalisering, effektivitet og bærekraft.