14. juni endrer ProntoTV navn. Dette var feiret med kunder og venner for å markere overgangen til ZetaDisplay. På kortsikt er det lite våre kunder skal merke annet enn selve navnet som er anderledes, men på lang sikt vil vi nå få tilført mer kraft bak alle tiltak og oppgraderinger vi gjør, sier markeds-og analysesjef Jørn Olsen. Denne endringen vil også hjelpe oss å samle vårt tilbud og operere i business skill sets istedenfor i land-organiseringer, på så måte bringe premium expertise til enhvert prosjekt slik at vi forene vårt tilbud til det globale markedet.
Vi ønsker at ProntoTVs høye kompetanse og kreative egenskaper skal go global, sier Robert Bryhn, CMO i Zetadisplay-gruppen. Begge disse kapabilitetene er nødvendig for at vi sammen i Zetadisplay skal bli den udiskutable markedslederen på digital signage i Europa.
Dette er årsaken til at vi nå velger å bytte navn til ZetaDisplay og dermed synliggjør vår bredde og styrke.
ProntoTV kulturen er en eksportvare
De seneste årene har samarbeidet mellom selskapene til Zetadisplay forsterket seg. Det gjøre også at det ble mer og mer naturlig å fremsto som en helhet. Dette kommer også til å styrke den norske organisasjonen som får større ressurser å trekke på fremover. ProntoTV har i en årrekke fremstått som et av de mest komplette Digital Signage selskapene som finnes, og de har blitt tydlig med antall priser som ProntoTV har vunnet. Navneendringen er bare et steg mot å la denne kulturen bli varemerket til hele ZetaDisplay gruppen.
Fra tolv til to CMS-plattformer
ENGAGE er navnet på Zetadisplays CMS-plattform. ENGAGE+ heter den mest avanserte versjonen og er utviklet i Norge. Den har funksjoner som integrasjoner, sensorer, monitoring og tracking.
Det andre systemet som Zetadisplay vil videreutvikle kommer fra nederlandske Gaudi.
Gruppen har gått fra tolv ulike softwareløsninger (legacy) til to, begge skybaserte.
Kundene som skal migrere over fra de ti plattformene som fases ut, er som regel fornøyde, for de vi vil oppleve en klar oppgradering.
ENGAGE+ er utviklet av ProntoTV i Norge og planlegges brukt i større internasjonale prosjekter framover. En del av disse prosjektene styres fra Norge.
Fakta om Zetadisplay
500 MSEK i omsetning
220 ansatte i seks land
80.000 managed touchpoints i 51 land
ProntoTV har 42 ansatte i Norge og er markedsleder