Elbil-lading er nå et kappløp
I et vekstmarked som elbil-lading blir det et kappløp om å etablere flest og på de beste stedene. En stund fremover vil det komme mange nye kunder for alle aktører, og etter hvert vil det bli mer fokus på å utvikle eksisterende kunderelasjoner. Det er på dette tidspunktet at de som kan gi de beste lade-opplevelsene som blir vinnere.
For tradisjonelle bensinstasjoner er det behov for omstilling (nye behov og produkter), men de kommer med etablerte nettverk og et allerede attraktivt ekstra tilbud som de ønsker å utnytte.
Kundereise og CX
Det har vært en massiv økning av el-biler i Norge og resten av verden. Dette skiftet i bilparken krever også at infrastrukturen følger med. Det har vært et underskudd av lademuligheter for elbiler og de ladestasjonene som ble etablert i starten hadde fokus på kjerneproduktet. Den senere tid har man sett at det er mer som bidrar til at man skal ha en god ladeopplevelse.
Kundefriksjoner som gir muligheter
Hvert punkt i kundereisen avdekket utfordringer, men som kan gi store muligheter bare man gjør det riktige.
Programmatisk DOOH- en ekstra inntektsmulighet for ladenettverk
Det har vært normalt for flere eiere av digital signage nettverk å manuelt selge plass på skjermene til sine leverandører. Det som er gjengs er at man ikke har fått utnyttet dette til det fulle. Ofte vil det være mediebyråene til leverandørene som styrer store deler av markedsføringsbudsjettet, og disse pengene havner sjelden til aldri hos eiere av digital signage nettverk.