Velkommen til fremtidens Retail-opplevelse
Med New Retail som vår drivkraft, ønsker vi å ta deg med på en reise gjennom den transformative kraften av digital skilting i detaljhandelen. Vi forstår at det handler om å maksimere verdi, og derfor tilbyr vi skreddersydde løsninger som forener enkelhet og opplevelse for kundene dine.
Vår digitale signage spiller en sentral rolle i å gjøre handelsopplevelsen sømløs og inspirerende. Fra effektiv wayfinding til å tilby utvidede varelager og skape minneverdige shoppingopplevelser, er vi her for å sikre at din detaljhandelsvirksomhet trives i den stadig skiftende markedsplassen. Bli med oss og opplev hvordan ZetaDisplay bidrar til å transformere detaljhandelen og skape enestående kundeopplevelser som varer.
New Retail er her
For en retail-kunde så handler det om å maksimere verdien av handelen. Dette må retailere ta inn over seg for å maksimere sin egen vekst. Frem til idag så har mange retailere fokusert på å senke prisen for å øke verdien for kunden. De senere årene har konkurransen blitt mye større og man handler i større grad på tvers av landegrenser. Den tradisjonelle retailbransjen har skjønt at man er nødt til å ta noen grep og konkurrere der hvor man kan. Dette handler om de «oppfattede» fordelene en kunde har ved å komme i en butikk. Alibaba kaller dette for New Retail. I korte trekk handler New Retail og de «oppfattede» fordelene om to ting: Enkelhet og Opplevelse.
Enkelt
Når en kunde kommer inn i butikken har man ofte en agenda eller en shopper-mission. Da handler det om å tilrettelegge for at denne kunden finner frem til det ønskede produktet eller behovet så fort som mulig. Det er her Digital Signage spiller en rolle gjennom wayfinding, områdemarkører eller kampanjetorg med bestselgere (da dette oftest er en del av shopper-mission til mesteparten). Digital Signage kan også være bindeleddet mellom online og offline. Du kan kjøpe varer man ikke har på lager eller finne frem til hvilke andre butikker som har din størrelse inne. Extended aisle har muliggjort mindre lokaler som allikevel har det fulle sortimentet.
- Sikre planlagte kjøp
- Økt tid i butikk brukt til handling fører til økt handlekurv
- Øke kundetrafikk
- Økt salg av kampanjevarer
- Sikre kampanjegjennomføring
- Utvidet varelager (extended aisle)
Opplevelse
Shopping er ikke bare et funksjonelt kjøp, det er også følelser. Shopping er lykke for mange. Da handler det ikke lengre om prisen på en vare 199,- eller 239,- det handler om å finne det riktige produktet. Det er jakten i seg selv som er en del av opplevelsen. Her handler om å gi rom for inspirasjon og veiledning. Dette er mange flaggskip-butikker gode på. De beste butikkene klarer å kombinere enkelhet og opplevelse for å gi den gode kundeopplevelsen.
- Sikre riktig uttak av merkevaren
- Opplevelse sikrer lojalitet og økt trafikk
Shopper marketing og ROI
ZetaDisplay (tidligere ProntoTV) har gjennomført mange tester for å lære hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Vi har gjort salgsmodelleringer og effekttester for å se hvordan våre løsninger kan bidra til å hjelpe våre kunder. Vi har dermed bygget oss opp en liten database med tester som vil bidra med kunnskap (og ikke synsing) i kommende prosjekter. Spør oss om shopper ROI for ditt prosjekt!